Hulp nodig?
Bel ons direct
088 - 38 36 300

Veelgestelde vragen

Download uw eigen maaltijdkalender via deze link. Print hem en noteer hierop welke maaltijden u besteld heeft. Zo weet u altijd wat u besteld heeft.

Accountinformatie

Hoe word ik klant van Eten & Zo Thuis?

U kunt op 3 manieren eenvoudig klant worden en uw persoonlijke account aanmaken:

1) Online via de website Eten & Zo Thuis;
2) Via een zorgorganisatie bij u in de buurt. Doe de postcodecheck voor de mogelijkheden in uw regio;
3) Via onze klantenservice. Deze kunt u bereiken op maandag t/m vrijdag 9.00-17.00 uur via telefoonnummer 088 38 36 300.

Hoe lang duurt het voordat mijn online account actief is en ik kan bestellen?

Uw online accountaanvraag is binnen enkele minuten verwerkt en actief, u kunt na ontvangst van de mailbevestiging direct uw bestelling plaatsen.

Hoe lang duurt het voordat mijn offline account actief is en ik kan bestellen?

Uw offline registratie van uw accountaanvraag via een zorginstelling neemt maximaal 2-3 werkdagen in beslag. U kunt na ontvangst van de bevestiging direct uw bestelling plaatsen.

Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord van mijn account ben vergeten?

U kunt eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen via Mijn gegevens op de website Eten & Zo Thuis of telefonisch bij onze klantenservice. Deze kunt u bereiken op maandag t/m vrijdag 9.00-17.00 uur via telefoonnummer 088 38 36 300.

Hoe wijzig ik mijn accountgegevens?

U kunt uw gegevens wijzigen via Mijn gegevens op de website van Eten & Zo Thuis of telefonisch bij onze klantenservice. Deze kunt u bereiken op maandag t/m vrijdag 9.00-17.00 uur via telefoonnummer 088 38 36 300.

Kan ik bestellen zonder dat ik een account heb?

Nee, u dient eerst een account aan te maken om te kunnen bestellen via Eten & Zo Thuis. U kunt op 3 manieren eenvoudig klant worden en uw persoonlijke account aanmaken:

1) Online via de website Eten & Zo Thuis;
2) Via een zorgorganisatie bij u in de buurt. Doe de postcodecheck voor de mogelijkheden in uw regio;
3) Via onze klantenservice. Deze kunt u bereiken op maandag t/m vrijdag 9.00-17.00 uur via telefoonnummer 088 38 36 300.

Bestellen

Hoe lang van te voren moet ik een bestelling plaatsen?

Omdat uw maaltijden vers voor u worden bereid, dient u uw bestelling minimaal 3 werkdagen van tevoren voor 12.00 uur s middags te plaatsen. Maandag voor 12.00 uur besteld is dus donderdag geleverd.

Kan ik telefonisch bestellen?

Ja, u kunt incidenteel telefonisch een bestelling doorgeven. Onze klantenservice is u graag van dienst.

Wat kan ik doen als mijn bestelling niet klopt?

Als uw bestelling niet correct is aangekomen, neemt u dan zo snel mogelijk telefonisch contact opnemen met onze klantenservice.

Kan ik een reeds gedane bestelling wijzigen of annuleren?

Online bestelde producten zijn al betaald en kunnen helaas niet worden gewijzigd.

Is er een maximum aantal maaltijden dat ik kan bestellen?

Nee, er zit geen maximum aan de te bestellen maaltijden.

Is er een minimaal aantal maaltijden dat ik moet bestellen?

Ja, uw bestelling dient uit minimaal 4 hoofdmaaltijden te bestaan of een minimaal orderbedrag van € 30,-. Bijvoorbeeld twee maaltijden aangevuld met een boodschappenpakket voor een totaal van minimaal € 30,- exclusief bezorgkosten.

Ben ik verplicht ook een voor-, bij- en nagerecht te bestellen bij een maaltijd?

Nee, uw bestelling dient wel uit minimaal uit 4 hoofdmaaltijden te bestaan of een minimaal orderbedrag van € 30,-. Bijvoorbeeld twee maaltijden aangevuld met een boodschappenpakket voor een totaal van minimaal € 30,- exclusief bezorgkosten.

Kan ik ook losse voor-, bij- en nagerechten bestellen?

Ja, uw bestelling dient wel uit minimaal uit 4 hoofdmaaltijden te bestaan of een minimaal orderbedrag van € 30,-. Bijvoorbeeld twee maaltijden aangevuld met een boodschappenpakket voor een totaal van minimaal € 30,- exclusief bezorgkosten.

Kan ik ook uitsluitend voor-, bij- en/of nagerechten bestellen?

Ja, mits u voor een minimaal orderbedrag van € 30,- besteld.

Ben ik verplicht elke week te bestellen?

Nee, wij kennen geen afnameverplichting. Een maaltijdabonnement dient u zelf uw abonnement te pauzeren. Dit kan online via Mijn gegevens op de website Eten & Zo Thuis of neem contact op met onze klantenservice.

Ik ben een periode niet thuis door omstandigheden; kan ik mijn maaltijdabonnement tijdelijk stopzetten?

Ja, een maaltijdabonnement kunt u pauzeren. Dit kan online via Mijn gegevens op de website Eten & Zo Thuis of neem contact op met onze Klantenservice.

Kan ik ook maaltijdafleidingen (dieten, gemalen) en gewone maaltijden tegelijk bestellen?

Ja, u kunt in een bestelling een combinatie bestellen tussen reguliere maaltijden en dieetmaaltijden.

Bezorgen

Heeft Eten & Zo Thuis vaste leverdagen?

Eten & Zo Thuis heeft geen vaste leverdagen. Dit is mede afhankelijk van de organisatie die de maaltijden bezorgt. U kunt de bezorgdagen inzien via de website van de zorgorganisatie die Eten & Zo Thuis bij u in de buurt aanbiedt.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Dit verschilt per regio, gekoppelde zorgorganisatie en gekozen wijze van bezorgen. Indien de maaltijden via PostNL worden bezorgd, kunt u een keuze maken tussen twee tijdsvakken: 8.00 ? 10.00 uur of 16.00 ? 18.00 uur.

Worden er bezorgkosten in rekening gebracht?

Ja, de bezorgkosten per levering zijn tot € 5,95.

Bezorgt Eten & Zo Thuis ook maaltijden en boodschappen bij mij in de buurt?

Steeds meer zorgorganisaties bezorgen maaltijden en boodschappen via Eten & Zo Thuis. Doe de postcodecheck via de website van Eten & Zo Thuis. Indien er nog geen levering in uw buurt mogelijk is, neem dan contact op met onze klantenservice, ze zijn u graag van dienst.

Door wie worden de maaltijden bezorgd?

Dit verschilt per regio, gekoppelde zorgorganisatie en gekozen wijze van bezorgen. Dit kan middels vrijwilligers van de zorgorganisatie, door PostNL of een afhaalpunt van de betreffende zorgorganisatie in uw omgeving.

In welke verpakking ontvang ik mijn bestelling?

Uw maaltijden worden hygienisch en gekoeld vervoert in speciale koelboxen om vervolgens bij u thuis gekoeld afgeleverd te worden in een keurige tas van Eten & Zo Thuis, samen met uw eventueel bestelde boodschappen.

Wat gebeurt er als ik onverwachts niet thuis ben als de maaltijd wordt bezorgd?

Uit veiligheid voor uw gezondheid wordt uw bestelling in de regel mee terug genomen. Indien de zorgorganisatie de bezorging heeft geregeld met vrijwilligers, moet er onderlinge afstemming plaatsvinden tussen u en de zorginstelling waarvan u de maaltijden betrekt.

Kan ik de maaltijd ook op een ander adres laten bezorgen dan mijn thuisadres?

Ja, u kunt ervoor kiezen om ander afleveradres te kiezen, dit kunt u zelf inregelen via de website Eten & Zo Thuis.

Klachten, vragen en opmerkingen

Ik heb een mail gestuurd met een vraag, wanneer kan ik een reactie verwachten?

U krijgt binnen 1 werkdag een reactie, een mogelijke oplossing wordt vervolgens met u besproken.

Wat moet ik doen als ik een andere maaltijd heb ontvangen dan ik heb besteld?

U kunt het beste zo snel mogelijk telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. De klantenservice medewerker zal u een passende oplossing aanbieden.

Ik heb een klacht, vraag of opmerking; waar kan ik terecht?

Uw klacht kunt u kenbaar maken via onze website Eten & Zo Thuis of u kunt telefonisch contact opnemen met onze klantenservice.

Ik heb hulp nodig bij het bestellen; waar kan ik terecht?

U kunt iedere werkdag tussen 9.00 en 17.00 telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 088-38 36 300.

Maaltijd informatie en bereiding

Voldoen de maaltijden aan de richtlijnen van goede voeding?

Jazeker, al onze vers bereide, ambachtelijke maaltijden zijn samengesteld en afgestemd op de richtlijnen van de schijf van 5.

Hoe worden de maaltijden bereid?

Onze ambachtelijke maaltijden worden iedere dag door onze koks vers bereid.

Gebruiken jullie verse ingredienten?

Ja, onze verse en ambachtelijk maaltijden worden iedere dag door onze koks bereid met verse ingredienten. Ook maken wij gebruik van seizoensgroenten in onze maaltijden.

Vermelden jullie ook allergenen-informatie op de site?

U kunt via de website Eten & Zo Thuis uw maaltijd selecteren en door vervolgens op de i in de rechterbovenhoek van de afbeelding te klikken, krijgt u een uitgebreide informatie omtrent ingrediënten, allergenen en voedingswaarden. Deze informatie kunt u indien gewenst uitprinten of mailen.

Hoe kan ik mijn maaltijd het beste verwarmen?

Op het maaltijdetiket staat aangegeven op welke wijze u de maaltijd het beste kunt bereiden. Kijk ook op onze website Eten & Zo Thuis voor meer informatie over de bereiding van uw maaltijd.

Hoe kan ik de maaltijden het beste bewaren?

Op het maaltijdetiket staat aangegeven op welke wijze u de maaltijd het beste kunt bewaren.

Hoe lang kan ik de maaltijden bewaren?

Op het maaltijdetiket staat aangegeven hoe lang u de maaltijd gekoeld kunt bewaren.

Hoe worden de maaltijden verpakt?

De maaltijden worden verpakt in een speciale verpakking die geschikt is voor etenswaren en geschikt is om de maaltijden in te verwarmen.

Wat is de portiegrootte van een maaltijd?

De portiegrootte van de maaltijden variëren in gewicht; dit is mede afhankelijk van de gekozen maaltijd tussen de 350-600 gram. De exacte portiegrootte van uw gekozen maaltijd kunt u vinden op de website Eten & Zo Thuis.

Kan ik de portiegrootte van een maaltijd ook wijzigen?

Nee, u kunt de portiegrootte van een maaltijd niet wijzigen, u kunt uw maaltijd altijd uitbreiden met een extra soep en/of nagerecht.

Hoe kan ik zien welke ingredienten er in de maaltijd zitten?

U kunt via de website Eten & Zo Thuis uw maaltijd selecteren en door vervolgens op de i in de rechterbovenhoek van de afbeelding te klikken, krijgt u een uitgebreide informatie omtrent ingredienten, allergenen en voedingswaarden. Deze informatie kunt u indien gewenst uitprinten of mailen.

Zitten er zogeheten E-nummers in de maaltijden?

Nee, alle ambachtelijk verse maaltijden zijn vrij van E-nummers.

Kan Eten & Zo al mijn vragen over voeding en dieten beantwoorden?

Ja, onze klantenservice is u graag van dienst om al uw vragen omtrent dieten en voeding te beantwoorden.

Kan ik ook een Halal maaltijd bestellen?

Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om een Halal maaltijd te bestellen, wij werken hard aan ons assortiment en hopen u hiermee in de nabije toekomst wel van dienst mee te kunnen zijn.

Moet ik voor bereiding gaatjes prikken in de folie?

U dient gaatjes te prikken in de folie. Voor soepen adviseren wij u om deze voor het verwarmen over te schenken in een soepkom voor bereiding in een magnetron of in een pan voor bereiding op het gasfornuis.

Kan een warme maaltijd weer worden ingevroren?

Zowel warm bezorgde maaltijden als verse maaltijden die zijn bereid mogen niet meer ingevroren worden.

Wat is de bereidingstijd in een traditionele magnetron?

Op het maaltijdetiket staat aangegeven op welke wattage u de magnetron in moet stellen en hoe lang de maaltijd bereid moet worden.

Wat is de bereidingstijd in een traditionele heteluchtoven?

Op het maaltijdetiket staat aangegeven op welke temperatuur u de heteluchtoven in moet stellen en hoe lang de maaltijd bereid moet worden.

Kan ik ook vegetarische maaltijden en/of soepen bestellen?

Ja, u kunt een vegetarische maaltijdbox bestellen (4-7 maaltijden) mits u geen dieet (zoutarm of gemalen) heeft.

Prijzen en betalen

Welke betaalmogelijkheden heb ik bij Eten & Zo Thuis?

U kunt uw bestellingen van Eten & Zo Thuis betalen middels een deposit; u stort een bedrage op een rekening die gekoppeld is aan uw account van Eten & Zo Thuis. De betaling loopt via iDeal. Indien uw leveringen lopen via een plaatselijke zorgorganisatie kan een automatische incasso van toepassing zijn. Uw zorgorganisatie kan u hierover nader informeren. Ook is het mogelijk om uw bestelling direct met iDeal te betalen.

Wat is een deposit?

Een deposit is een geldbedrag dat u hebt gestort op een tussenrekening van Eten & Zo Thuis. Met dit geldbedrag kunt u dan de bestelling betalen, het bedrag van de bestelling wordt dat in mindering gebracht op het deposit. Het resterende bedrag blijft te allen tijde uw eigendom. Met deze digitale vorm van een portemonnee betaald u uw bestellingen, u kunt het vergelijken met een beltegoed die u iedere keer ook weer op kunt waarderen.

Wat is het minimale bedrag voor het opwaarderen van mijn deposit?

Het minimale bedrag waarmee u uw deposit kunt opwaarderen is € 25,-.

Wat is de minimale eerste storting van mijn deposit?

De eerste minimale storting is € 25,-.

Hoe kan ik mijn deposit opwaarderen?

Het opwaarderen van uw deposit gaat via iDeal. U kunt met minimaal € 25,- uw deposit iedere keer opwaarderen.

Wat gebeurt er met het saldo op de deposit als ik stop met het bestellen van maaltijden?

Indien u niet meer wenst te bestellen via Eten & Zo Thuis wordt het resterende tegoed terug gestort op uw rekeningnummer, u moet hiervoor telefonisch contact opnemen met onze klantenservice.

Worden er bezorgkosten in rekening gebracht?

Ja, de bezorgkosten per levering zijn tot € 4,95.

Waar vind ik de prijzen van de maaltijden?

Indien u de maaltijden bij Eten & Zo Thuis bestelt, heeft u van ons een prijslijst in uw informatiepakket ontvangen. Bestelt u via de website van Eten & Zo Thuis, dan verwijzen wij u voor de prijzen door naar de website Eten & Zo Thuis.